An introduction to Early Persian Qur anic Translations | محمدجعفر یاحقی | ۲۰۰۲-۲ |
PARADIGMATIC RELATIONSHIPS AMONG KINGS AND HEROES IN FIRDAWSI’S SHAHNAMEH | سیدمهدی زرقانی | ۲۰۰۹-۱ |
Designing and validating Home Culture Attachment Questionnaire for students of foreign languages and its application | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۰-۱۰ |
Children as a mail theme in the Shahanameh | محمدجعفر یاحقی | ۲۰۱۱-۱ |
Symbols of Unification, Love, and Peace among Civilizations | مهدخت پورخالقی چترودی | ۲۰۱۲-۴ |
The Analysis of Quranic Collocations in the Orchard - Boostan of Sa’di | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۸ |
Assessing Speech Acts of Curses and Prayers in Persian | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۹ |
Assessing the Diachronic Etymology and Lexical Collocations in Nizami’s Khamseh, The Quintuplet | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۹ |
Assessing Lexical Collocations in the Masnavi Manavi by Maulana | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۱۱ |
The Investigation of Phonological Processes in Mashhadi Dialect | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۱۱ |
The Investigation of Shortening Processes of Persian Vocabularies in Web Chats | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۱۲ |
Abdaliyah thesis by molana yaghoob charkhi | محمد تقوی,سیدحسین فاطمی,عبداله رادمرد | ۲۰۱۳-۱ |
An Analysis of English Translation of Collocations in Sa’di’s Orchard: A Comparative Study | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۱ |
GENDER DIFFERENCES IN LANGUAGE USEAN ANALYSIS OF SIMIN DANESHVAR’S SAVUSHUN | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۱ |
The Assessment of Defamiliarization in Forough Farrokhzad’s Poetry | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۳ |
A Comparative Analysis of Lexical Collocations in Molavi’s Mathnavi and Its Translation | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۴ |
Assessing the effects of dyslexia on second language acquisition | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۶ |
EFL Teachers Self-regulation and Job Performance | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۳-۱۰ |
The Most Difficult Areas in English Writing: A Study on Iranian and Malay Students’ and Teachers’ Perception | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۳-۱۰ |
A Study on Myside Bias and the Iranian EFL Students | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۳-۱۱ |
An Assessment of Lexical Sense Relations Based on Word Association Test | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۱۱ |
A Contrastive Analysis on the Application of Definite and Indefinite Articles in the Story Texts in Persian and English Languages | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۴-۴ |
Effectiveness of the Linguistic Plays on Improving the Reading Skills of Educable Mentally Retarded Preliminary School Students | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۴-۴ |
A Contrastive Study of Rhetorical Functions of Citation in Iranian and International ELT Scopus Journals | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۴-۹ |
Analysis of “Dorjoldorar” as an unknown and literary book by -Asileddin Vaez Dashtaki | زهرا اختیاری,فرزاد قائمی | ۲۰۱۴-۱۰ |
Comparison in the Metaphorical Usage of the Word “Wisdom” in the Poems of Two Khorasanian Rational Poets Using Cognitive Linguistics | عطیه کامیابی گل,اندیشه قدیریان | ۲۰۱۵-۵ |
Analyzing Contrastive Features in English and Persian Argumentative Writing | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۶ |
Human resource management efficiency and Shahnamah (based) on a comprehensive model of management factors effecting the productivity of manpower of doctor Mehdi Alvani | مهدخت پورخالقی چترودی | ۲۰۱۵-۶ |
Shahname Firdausi and Transformational Management with Attitude Comparison Ulrich Transformation Pattern | مهدخت پورخالقی چترودی | ۲۰۱۵-۶ |
Tragedy of Self - immolation: An Iranian Case Study in the Towns of Salas Babajani and Sarpol Zahab | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۶ |
The Relationship between Gesture and Language Proficiency in Iranian EFL Learners | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۱۰ |
AIDS Awareness: An Iranian Case Study at Ferdowsi University of Mashhad | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۱۲ |
Critical Analysis and Teachers’ Perspectives on Prospect One (Iranian Junior High School English Book | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۱۲ |
An Iranian Case Study on the Relationship between EFL Teachers’ Self-confidence Level and Learners’ Speaking Development | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۶-۱ |
Imagology of Iranians in One Thousand Nights and One Night | احسان قبول | ۲۰۱۶-۱ |
دراسة تحلیلیة فی التناقضات الظاهریة فی نهج البلاغة | عبداله رادمرد,احسان قبول | ۲۰۱۶-۱۲ |
Reading the Adaption of Baba Sobhan’s Tale through the Lens of Genette’s Intertextuality | سمیرا بامشکی | ۲۰۱۷-۹ |
Are Bahman, Son of Esfandiar Rouintan, and Longimanus Artaxerxes the same person? | فرزاد قائمی | ۲۰۱۷-۱۲ |
Home Cultural Attachment and Self-regulated Strategies among Iranian EFL learners | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۸-۴ |
Semantic Comprehension of Persian Endocentric and Exocentric Compounds in non-Persian Speakers | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۸-۴ |
Topics and Transitivity Choices in Iranian Learners English Writings | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۸-۷ |
A Critical Survey of Comparative Studies conducted about Rūmī and Mathnawi | محمد تقوی,ابوالقاسم قوام | ۲۰۱۸-۱۰ |
Analysis of Stigma in Sadegh Hedayat s short stories according to Erving Goffman s Theory | محمد تقوی | ۲۰۱۸-۱۱ |
When Literature and Religion Intertwine: Rostam as a Pre-Historic Iranian Hero or the Shi’itic Missionary? | فرزاد قائمی | ۲۰۱۹-۷ |
In Memoriam: Sayyed Mohammad Dabirsiyāqi (24 February 1920–8 October 2018) Educator, Writer, Editor, and Scholar of Classical Persian Literature | محمدجعفر یاحقی | ۲۰۱۹-۱۱ |
Semantic memory and multiple sclerosis: when names do not come easily | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۹-۱۱ |
An Introduction to Cultuling Analysis in Light of Variational Pragmatics: A Step Toward Euculturing | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۰-۷ |
Cultuling Analysis: A New Methodology for Discovering Cultural Memes | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۰-۱۰ |
ویژگیها و عملکرد فرمانروای آرمانی در اندیشۀ فارابی و فردوسی | عبداله رادمرد,محمدجعفر یاحقی | ۲۰۲۱-۱ |
Is Everything a Challenge for Multiple Sclerosis patients? Nonverbal Semantic Memory Performance in Iranian Relapsing-Remitting Multiple Sclerosis Patients | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۱-۲ |
The Use of Hedges in Persian Learners’ Writing | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۱-۷ |
A study on the relationship between language aptitude, vocabulary size, working memory, and L2 writing accuracy | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۱-۱۰ |
Cultuling Analysis of “Devaluation” in the Iranian Culture | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۲-۲ |
Sapioemotionality as a New Attribute in Socio-Cultural Studies | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۲-۲ |
The Effect of Computer-Mediated Feedback on L2 Accuracy. Does the Difference in Learners’ Perceptual Style Moderate the Effectiveness of the Feedback? | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۲-۴ |
Teachers’ evaluating teaching methods at the Teaching Persian Language to Non-Persians center at Ferdowsi University of Mashhad | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۲-۵ |
Enhancing the Communicative Skills of Normal and Mentally-Challenged Learners through Emo-Sensory Textbooks | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۲-۶ |
Making Accreditation with English in Daily Conversations | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۲-۹ |
Introducing emo-educational divorce and examining its relationship with teaching burnout, teaching motivation, and teacher success | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۲-۱۱ |
The Impact of Writing Strategy Instruction: Undergraduate Students’ Academic Writing Performance and Strategy Use | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۳-۲ |
Emotions and Success in Education: From Apathy to Transpathy | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۳-۳ |
Grammatical categorization based on frequent frames in Persian child-directed speech | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۳-۳ |
Medicinal plants and foods with metaphorical concepts in Rumi’s “Masnavi Manavi”: The psychosomatic approach to human health | زهرا اختیاری | ۲۰۲۳-۹ |